A golfvilág legnagyobb szponzorai
Nézzük meg, melyik az a tíz legaktívabb márka a GlobalData sportszponzorációs ügyleteinek adatbázisa alapján, amely 2022 harmadik negyedévében a leginkább meghatározta a nemzetközi golfvilág szponzorációját.
1. Titleist – 35 aktív ügylet
A Titleist a legaktívabb szponzormárka a golfban 2022 harmadik negyedévében. A felszerelés- és labdagyártó összesen 35 aktív globális szponzori szerződéssel rendelkezik a golf világában.
Becslések szerint, a Titleist legnagyobb üzlete az amerikai golfozóval, Jordan Spieth-tel kötött 5 millió dollár értékű megállapodás. A Titleist amerikai golffelszerelést gyártó márka, amely az Acushnet Company tulajdonában áll.
2. Rolex – 21 aktív ügylet
A Rolex a második helyen áll a globális aktív golfszponzorációs megállapodások tekintetében. A vállalat összesen 21 aktív megállapodást kötött a vizsgált időszakban, a legnagyobb aktív golfügyletét a PGA European Tour-al írta alá 192,95 millió dollár értékben.
A Rolex a világ egyik legnagyobb óragyártó vállalata, naponta közel 2000 luxus karórát gyárt. A Rolex szponzorációs portfóliójába túlnyomórészt a golf, a tenisz, a vitorlázás, a lovaglás és a motorversenyzés versenyei tartoznak.
3. NetJets – 14 aktív ügylet
A NetJets 14 aktív golfszponzorációs szerződéssel a harmadik helyen áll. A NetJets legértékesebb aktív szponzori szerződése a PGA Tour, a megállapodás becsült értéke 5 millió dollár.
A NetJets egyesült államokbeli vállalat, mely magánrepülőgépek értékesítésében vesz részt. A Berkshire Hathaway konglomerátum leányvállalata, szponzori tevékenysége nagyrészt golfozókra és teniszezőkre összpontosít.
4. Nike – 13 aktív ügylet
A negyedik legnagyobb aktív szponzori márka a Nike, 13 aktív szponzori szerződéssel. A Nike az észak-ír Rory McIlroy-jal kötötte meg legnagyobb, 100 millió dollár értékű szponzori szerződését.
A Nike vezető multinacionális sportcipő- és ruházati vállalat az Egyesült Államokban. Szponzorációs portfóliója magas szintű sportolói támogatásokat és csapatok, ligák és versenyek számára felszerelés-beszállítói partnerséget tartalmaz.
5. TaylorMade – 10 aktív ügylet
A TaylorMade a golf ötödik legnagyobb aktív szponzori márkája 2022-ben, 10 aktív szponzorációs megállapodással. A TaylorMade legnagyobb, Rory McIlroy-jal kötött aktív szponzori megállapodását100 millió dollárra becsülik.
A TaylorMade golffelszerelések tervezésére és gyártására specializálódott. A TaylorMade a golf egyik fő szponzora, valamint számos támogatási szerződést köt professzionális golfozókkal is. A márka a KPS Capital Partners magántőke-csoport leányvállalata, amelyet a korábbi tulajdonos, az Adidas 2017 májusában, 425 millió dollárért adott el a cégnek.
6. Callaway – 10 aktív ügylet
A Callaway az ötödik legnagyobb aktív globális golfszponzorációs szerződéssel rendelkezik, 10 aktív ügylettel.
A legnagyobb szponzorációs megállapodást Phil Mickelson amerikai játékossal kötötte, az ügylet becsült értéke 40 millió dollár, bár jelenleg szünetel.
A Callaway amerikai golfcég, amely golffelszerelések tervezésére, gyártására és értékesítésére specializálódott. A Callaway a golf egyik fő szponzora, de számos szerződést kötött profi golfozókkal is.
7. MasterCard – 9 aktív ügylet
A MasterCard 2022-ben a hetedik helyet foglalta el a tíz legnagyobb aktív szponzor márka között a golfvilágban. A vállalat kilenc aktív szponzori szerződéssel rendelkezik világszerte.
Becslések szerint, a PGA Tourral kötött 36 millió dollár értékű megállapodás, a MasterCard legnagyobb aktív golfügylete.
A MasterCard az anyavállalat és a MasterCard Worldwide amerikai multinacionális pénzügyi szolgáltató vállalat tulajdonában lévő betéti vagy hitelkártya márka. Fő szponzori tevékenysége a labdarúgás, a tenisz, a golf és a rögbi területénre koncentrálódik.
8. Aon – 9 aktív ügylet
Kilenc aktív golf szponzorációs megállapodással az Aon áll a következő helyen a vizsgált időszakban.
Az Aon legértékesebb üzlete a golfban a PGA Tour, a megállapodás becsült értéke 20 millió dollár.
Az Aon multinacionális biztosító és viszontbiztosító cég, amelyet az Egyesült Államokban alapítottak, székhelye Londonban van. Az Aon a labdarúgás egyik fő szponzora, de számos egyéb sportágat is támogat, mint például az amerikai futballt, az autóversenyzést, a rögbi szövetséget és a vitorlássportot.
9. Adidas – 8 aktív ügylet
A GlobalData szerint 2022-ben az Adidas a kilencedik helyet foglalta el nyolc aktív szponzorációs szerződésével a golf területén.
A becslések szerint 10 millió dollár értékű megállapodás Xander Schauffele amerikai játékossal, az Adidas legnagyobb aktív szponzori szerződése.
Az Adidas AG német multinacionális cég, amely sportruházat, cipők, felszerelések és kiegészítők tervezésére, gyártására és értékesítésére specializálódott. Az Adidas nagy szponzori portfólióval rendelkezik, amely számos sportágat felölel.
10. Ping – 7 aktív ügylet
A Ping 2022-ben a tizedik helyet foglalta el a tíz legnagyobb aktív szponzori márka között a golfban. A GlobalData sportszponzorációs ügyleteinek adatbázisa szerint, a Ping hét aktív szponzorációs szerződést kötött a golf területén 2022 harmadik negyedévében. A Ping legnagyobb aktív ügylete, becslések szerint 20 millió dollár a korábbi világelső, Lee Westwood szponzorálására.
A Ping amerikai sportszergyártó cég, amely golfütők és táskák gyártására specializálódott.